ХАБАРИ ДОҒ
Чоршанбе, Окт 21 2020

 

Рӯзҳои 15-17 октябри соли ҷорӣ дар Кохи Рӯдакии ш.Хуҷанд Симпозиуми байналмилалӣ таҳти унвони «Ҷойгоҳи Камоли Хуҷандӣ дар адабиёти Шарқ» баргузор хоҳад гашт. Ҳамоиши илмӣ ба 700-солагии шоири бузурги тоҷик Камоли Хуҷандӣ бахшида шуда, тибқи барнома 15 октябр маросими гулгузорӣ дар  пояи ҳайкали Камоли Хуҷандӣ баргузор гардида, гурӯҳи меҳмонон турбати Камолро зиёрат ва аз хона-музейи шоир боздид менамоянд. Инчунин дар Театри давлатии мусиқӣ-мазҳакавии ба номи Камоли Хуҷандӣ намоиш пешкаши иштирокдорони симпозиум гардонида мешавад.

16 октябр дар Кохи Рӯдакӣ симпозиуми байналмилалӣ ба кор оғоз мекунад. Дар баробари сухани табрикии иштирокдорони симпозиум, инчунин суханони табрикии видеоии донишмандони камолшинос аз давлатҳои Афғонистон, Ӯзбекистон, Франсия, Германия, Покистон, Ҳиндустон ва Туркия манзури иштирокдорон гардонида мешавад. Пасон Симпозиуми байналмилалии «Ҷойгоҳи Камоли Хуҷандӣ дар адабиёт ва фарҳанги Шарқ» дар бинои Донишгоҳи давлатии Хуҷанд ба номи академик Бобоҷон Ғафуров дар ду бахш идома хоҳад ёфт. Дар ҳамоиши илмии байналмилалӣ донишмандон дар мавзӯъҳои «Истиқлолият ва заминаҳои тасҳеҳи бунёдии ашъори Камоли Хуҷандӣ», «Мактаби адабии Камоли Хуҷандӣ», «Маҳорати Камоли Хуҷандӣ дар баёни матлаб», «Камоли Хуҷандӣ ва адабиёти ӯзбек», «Ҷойгоҳи Камоли Хуҷандӣ дар барнома ва китобҳои дарсӣ», «Мақоми шоирии Камоли Хуҷандӣ дар пажӯҳиши А.Афсаҳзод», «Мулоҳизаҳои устод Айнӣ дар бораи Камоли Хуҷандӣ», «Нуфузи шеъри Камоли Хуҷандӣ дар адабиёти тотор», «Андешаи миллӣ ва афкори ватандӯстӣ дар ашъори Камоли Хуҷандӣ» ва ғайра маърӯза мекунанд.

Дар доираи симпозиум барномаи фарҳангӣ ва фестивали шеъру сурудҳо аз ашъори Камоли Хуҷандӣ ба нақша гирифта шудааст. Ҳамзамон дар назди Театри давлатии мусиқӣ-мазҳакавии ба номи Камоли Хуҷандӣ шоу-барномаи ҳунармандони ҷавони вилоят доир карда мешавад.

 

«Ҳабдаҳ чаман» бо 8 забон

Бахшида ба 700-солагии Шайх Камоли Хуҷандӣ китоби наве бо номи «Ҳабдаҳ чаман» аз тариқи нашриёти «Хуросон» дар вилояти Суғд  ба  нашр расид. Дар китоби мазкур тарҷумаи 17 ғазали Камоли Хуҷандӣ ва 17 гуфтор дар бораи ӯ бо 8 забон ҷой дода шудаанд. 

Китоби «Ҳабдаҳ чаман»  бо ташаббуси шуъбаи суғдии Иттифоқи нависандагони Тоҷикистон, кормандони Муассисаи давлатии «Маркази илмии Камоли Хуҷандӣ» ва дастгирии бевоситаи Раиси вилояти Суғд Раҷаббой Аҳмадзода аз чоп баромада, мураттибони китоб Баҳром Раҳматов ва Фирӯза Қодирова мебошанд. Тарҷумаи ғазалиёт ба забонҳои англисӣ, немисӣ, арабӣ ва чинӣ бори аввал бо дархосту супориши МД «Маркази илмии Камоли Хуҷандӣ» сурат гирифтааст.

Инчунин, бахшида ба 700-солагии Шайх Камоли Хуҷандӣ  Донишгоҳи давлатии Хуҷанд ба номи академик Бобоҷон Ғафуров дар нашриёти “Ношир”-и ДДХ 3 китоби нав ба нашр расонид.

Китоби аввал “Ёдкарди Камоли Хуҷандӣ” унвон дошта, аз  маҷмӯи мақолоти олимони ватаниву хориҷӣ дар бораи рӯзгор ва осори Шайх Камоли Хуҷандӣ иборат мебошад. Дар китоб мақолаҳо ва тадқиқоти пурқимати донишмандони фақид, чун устод Садриддин Айнӣ, Азизи Давлатободӣ, Саъдулло Асадуллоев  ва дигар муҳаққиқони ватаниву хориҷӣ гирд оварда шудаанд. Китоб аз 640 саҳифа иборат буда, зери назари  доктори илмҳои таърих, профессор Ҷамшед Ҷӯразода ва дар таҳияи адабиётшинос Саидумрон Саидов нашр шудааст.

Китоби дувум бо номи «Камол Худжанди в России: Исследования и переводы» низ бо ташббуси Раиси вилояти Суғд Раҷаббой Аҳмадзода, зери назари ректори Донишгоҳи давлатии Хуҷанд ба номи академик Бобоҷон Ғафуров, доктори илмҳои таърих, профессор Ҷамшед Ҷӯразода нашр шуд, ки дар таҳияи он профессор Матлубаи Мирзоюнус ва адабиётшинос Субҳон Аъзамзод заҳмат кашидаанд. Китоб аз ду бахши бузург иборат аст. Дар бахши аввал маҳсули пажӯҳишҳои ховаршиносони маъруфи рус роҷеъ ба Камоли Хуҷандӣ-Е.Э.Бертелс, И. С. Брагинский ва дигарон фароҳам омадаанд, ки аз арзишмандтарин асарҳо дар ин заминаанд.

Дар бахши дувум тарҷумаҳои ғазалиёти шоири бузурги тоҷик аз ҷониби тарҷумонҳои хушсалиқа А. Адалис, В. Звягинтсева, В. Потапова, И. Селвинский, Я. Козловский ва М. Синелников ба забони русӣ ва асли тоҷикиашон ҷой дода шудаанд.

Китоби сеюм  “Тӯҳфаи ҷон” ном дошта, зери назари Шоири Халқии Тоҷикистон Фарзона ба табъ расидааст. Дар китоб 40 ғазали шоир аз ҷониби муҳаққиқон Бадриддин Мақсудов, Равшани Ҳамроҳ, Саидумрон Саидов, Тоҷибой Султон ва Баҳром Раҳматзод шарҳ шудааст. 

 

Чоршанбе, Окт 14 2020

Пас аз таъсиси дастаи ҳунарии фолклориву этнографии «Ганҷина»*, соли 1987, ансамбл барои муаррифӣ ва ғанӣ гардондани хазинаи филармония ба шаҳру навоҳии собиқ вилояти Кӯлоб ба сафари ҳунарӣ баромад. 

Шаҳраки Москва, ҳозира маркази ноҳияи Ҳамадонӣ. Дар саҳнаи мудаввари болокушода барномаи ҳунарии «Ганҷина» ҷараён дошт. Дар миёнаҳои барнома навбати бадеҳаи «Куҷо будӣ Секинак?» дар иҷрои ҳунармандон Тоҳир Тоҳиров (домоди Гадопанҷсади Кангуртӣ, арӯс набераи мӯйсафед – У. Ш.)  ва Зебо Ризоева фаро расид.

Қабл аз оғози ин ҳунарнамоӣ, дар фосила солисти даста Чилахон Холов дид, ки Тоҳир 6 номгӯй ҷиҳозе, ки дар суруд истифода мегардид: сурма, усма, тоқӣ, кафш, рӯймол ва куртаро бо тартиб гузошта, канор рафт.

Ҳуши ҳама ба саҳна буд. Чилахон зуд аз либосовезак поҷомаи занонаеро гирифта, хушрӯ ба ҷои курта таҳ карда монд.

Ровӣ эълон кард: бадеҳаи «Секинак», дар иҷрои… Ва суруд оғоз ёфт.

Зебо:

- Куҷо будӣ Секинак?

Тоҳир:

- Бозор будам ширинҷон.

Зебо:

- Чиҳо – чиҳо овардӣ?.. 

Тоҳир бо навбат ҷиҳози аз бозор харидаашро сурудхонон ба маъшуқааш нишон медод. Навбат ба курта расид. Тоҳири аз оламу одам бехабар бо завқ «курта» - ро аз бағал берун кашида, «…бозор будам ширинҷон… куртаи… овардам» суруда буд», ки Зебо қарақасти ханда бардоштаву шармида ба пушти саҳна гурехт.

Мухлисон чунон қарс заданд, ки мусиқӣ аз зарби доду ғирев тамоман шунида намешуд. Ҳамҳамаи кафкӯбӣ паст намешуд. Мардум ҳамоно механдиданду механдиданд. Тоҳир ҳайрон мобайни саҳна куҷо рафтанашро намедонист. Ҳич сарфаҳм намерафт, ки онҳо барои чӣ механданд. Ниҳоят, чашмаш ба «курта» - и дасташ расид, фаҳмид, ки чӣ гап шудааст. Ӯ низ ба ханда даромад ва почаи эзор дар даст хандазанон саҳнаро тарк гуфт…

Устод Зафар Нозим он шомгаҳӣ бо дӯсти деринаш Қурбон Зардаков дар шаҳри Кӯлоб дами беғам мезад. Ҳунармандон пас аз консерт ба қароргоҳи муваққатии хеш, ба шаҳри Кӯлоб баргаштанд. Маддоҳе қазияи онрӯзаро ба Зафар Нозим расонд. Устод ба таҳқиқ ва дарёфти «гунаҳкор» пардохт. Аммо бенатиҷа… 

Бо гузашти чанд рӯз, сари нишасти чортание Чилахон аз сарояндагони машҳур ва ҳаводорони воқеии ноҳияи «Московский» ёдовар гашт. Пас ба «гуноҳаш» иқрор ва ба таҳсини устод: «Ҳа, ҷонша Чилахон» мушарраф гардид. 

 

Умари ШЕРХОН

12.5.2020

_________________

*Таъсиси «Ганҷина» - соли 1986

 

Чоршанбе, Окт 07 2020

   

Чанд рӯзи ахир дар шабакаи ичтимоии Фейсбук дар мавриди Зардушт ва дину оини зардуштӣ байни журналисти шинохта Абдуқодири Абдуқаҳҳор ва онҳое, ки аз таърихи дину ислом фарсахҳо дуранд, баҳси ҷиддӣ ба по хест. Мо тасмим гирифтем барои маълумоти бештар додан ба хонандагон дар бораи Зардушт ва дину оини он фишурдае аз матлаби Комрони Далер, яке аз муаллифони доимии газетаро нашр кунем.

Аксари мардум медонанд, дар дунё 5 дини барои пайравонаш машҳуру муқаддас мавҷуд аст. Инҳо динҳои зардуштӣ-дини аҷдодони Тоҷикон, Яҳудия-дини қавми ҷуҳудон, Буддоия-дини ҳиндувон, Масеҳия (насрония) дини пайравони Исо, дини Ислом-дини арабҳо (мусулмонҳо). Ҳар кадоме аз ин динҳо ба якборагӣ пайдо нашуда, балки давраҳои дурударози муайяни таърихиро аз сар гузаронидааанд. 

Барои ба вуҷуд омадани дини зардуштӣ на кам аз 3-4 ҳазор сол аз давраи пешдодиён то ба пайдоиши китоби «Авесто» лозим омад. Таърих бо гузашти забону алифбои ниёгонамон-Ориёиҳоро ба пуррагӣ тағйир доду мо забони ҳаммиллатони гузаштаи худро намефаҳмем. 

Дини давлатӣ

Дар ҳаёти одамӣ ва ҷамъиятӣ пеш аз пайдоиши дини Зардуштӣ динҳои қавмӣ, маҳаллӣ ва гурӯҳии алоҳидаи гуногун ҷой доштанд, ки пайравони онҳо ба қувваҳои табиат итоат ва саҷда мекарданд. Яке офтобу дигаре моҳтоб, яке ситораю дигаре ҳайвонот ва ғайраҳоро мепарастиданд.

Дар ҳолате, ки дар оғоз мардум ақидаҳои Зардуштро қабул надоштанд, ӯ назди шоҳ Виштасп рафт, он ба Виштасп маъқул омада, динро писандид. Ба мардуми кишвараш амр намуд, ки дини зардуштиро қабул кунанд ва бо ҳамин дин дини давлатӣ шуда, Зардушт паёмбар эълон гашт. Зардуштиҳо барои худ офаридгор муқаррар карданду ӯро Аҳуро Маздо, яъне «Ҷаноби оқилу доно» номиданд. Ӯ қувваи олӣ ва асосии дин буда, ба мардум некию хушвахтиҳоро меоварад. Тарафдори қувваи бадию душманӣ бошад, ин Аҳримани бадбахт мебошад. Миёни қувваҳои некию бадӣ мунтазам мубориза мерафт.

Митра-Меҳр, Хуршед

Дар Зардуштия 6 Амшеспентаҳо (ба қавли арабҳо «Фариштаҳо») мавҷуданд, ки вобаста ба намудҳои (соҳаҳои) гуногуни амалиётҳои ҳастӣ кор мебаранд. Масалан, ба соҳаи ҳайвонот Геншурван, ба заминдорӣ Суруш вобаста буданд.

Ба Аҳуро Маздо Язатҳо ёрӣ мерасонанд. Масалан, Язати аввал ин Митра аст. Ӯро Худои Офтоб ва ғалаба меноманд. Митра (Миҳр, Хуршед) ҳамоне аст, ки дар байни мардумони юнонзамин ва гирду атрофаш бо ҳамин ном медонандаш. Дар Зардуштия худоҳои борону обу алаф, фаровонҳосилӣ ва ғайраҳо мавҷуд буданд.

Дар бисёр ҳолатҳо тоҷикон калимаҳои деҳхудо, нохудо ва мисли инҳоро истифода мебаранд, ки онҳо маънои калимаи «Худоро» намедиҳад.

Ба андешаи ман вақте арабҳои ҷоҳил ва биёбонӣ форсзаминро забт карда, динамонро барҳам заданд, аз бадбинию душманӣ номи Офаридгори оламамонро тағйир доданд, то ки он дар байни одамон аз гуфтугӯй барояд ва ӯро  «Худо» ном ниҳоданд. 

Гуфтори нек, рафтори нек, пиндори нек

Дар Зардуштия Худоҳои бисёре мавҷуд мебошанд ба монанди: Аши-худои тақдир ва бахт, Худои Вайу-оид ба шамол ва марг, Вата-худои борон, Арштар-худои ростӣ ва ҳақиқату  адолат, Раман-худои тинҷиву оромиш, Чисти-худои дониш ва боз чандин худоҳои дигар. Инҳо асос медиҳанд ба хулосае омад, ки ин худоҳо офаридгор нестанд, балки аз гурӯҳи азатҳоянд, ки ба офаридгор мадад мерасонанд. 

Мавзеъҳо ва дарёҳое, ки дар китоби «Авесто» ёдовар шудаанд, ба он далолат мекунанд, ки сарзамини ориёиҳо ва пайдоиши дини Зардуштия дар ҳудуди Тоҷикистон, Ӯзбекистон, Туркманистон, Эрон ва Афғонистон ҷойгир будаст. Дар Зардуштия Яздони (худои) Атар (оташ) мақоми махсусе дошт. Парастиши оташ ҳамчун рамзи нури беохир дар Замин боиси оташпарастӣ ном гирифтани зардуштиён (ориёиҳо) гардид. Таълимоти Зардуштӣ аз заҷида иборат, ки онҳо андешаи нек, сухани (гуфтори) нек ва аъмоли нек иборат мебошанд.

Асоси ҳама динҳо якест!

Ҳамдиёрон ва рӯҳониёни муҳтарам, агар ин навиштаамро беғаразона хонда бошед, маълуматон гардид, ки тамоми динҳои ҷаҳонӣ-яҳудӣ, ҳиндуҳо, насрониҳо ва арабҳои Исломӣ асос ва сарчашма аз дини аҷдодони қадимаи Тоҷикон-Ориёиҳои Зардуштӣ гирифтаанд ва дар ин ягон шакку шубҳае ҷой надорад. Агар шумо ба сохторҳои ташкилии динҳо аҳамият диҳед мебинед, ки ҳама як рангу як зайл аст:

Офаридгор: Яҳво, Вишнаю Кришна, Бог ва Оллоҳ. Дар ҳама динҳо паёмбарон- Мусо, Буддо, Исо ва Муҳаммад ҳастанд. Барои ҳама динҳою паёмбарон китобҳо, Таврот, Типитака, Инҷил ва Қуръон фиристода шудаанд. Дар ҳама динҳо қазою қадар, насибаю тақдир, қудрати офаридани Оллоҳ Инсону оламро, ризқу рӯзӣ, ба охир расидани дунё, пули сирот, биҳишту дузах, боғи Фирдавс ва ғайра нишон дода, ба ғайри баъзе тағйиротҳо дигар ҳама аз Зардуштия рӯбардор карда шудаанд.

Оллоҳ дар китоби Қуръон ба паёмбар Муҳаммад (а.с) амр додааст, ки «Қуръонро бароят ваҳӣ фиристодам, то онро ба мардуми Макка ва шаҳру деҳаҳои атрофи он бифаҳмонӣ, онҳоро аз азоби охират битарсонӣ». Дар бораи ба дигар мамлакатҳо ҳамла оварда, ҷанг кардан ва Исломро ҷорӣ кардан чизе гуфта нашудааст. 

Дар китоби Қуръон навишта шудааст, ки Оллоҳ динҳои Яҳудӣ, насронӣ ва исломро ба вуҷуд овардааст. Китобҳои Таврот, Инҷил ва Қуръонро офаридааст. Мӯсо, Исо ва Муҳаммадро ба паёмбарӣ расондааст ва мусулмонҳоро зарур аст ба ин ҳама Имон оваранд. 

Ман оиди динҳо ва китобҳою паёмбарону офаридгарон (парвардигорҳо) ба таври хело мухтасар навиштам. Шояд пайдо шаванд касоне, ки дар ин масъалаҳо васеътар, пурратар ва ба далелҳои таърихӣ такя намуда нависанд.

 

Комрони Далер, ш.Бохтар     

   

                                                                                                                                                                                                                       

      

 

 

 

Чоршанбе, Сен 30 2020

Имрӯзҳо гурӯҳҳои мухолифини Ҳукумати Тоҷикистон дур аз Ватан аз минбарҳои баланд ҷор зада мегӯянд, ки гӯё сабаби ба ДИИШ шомил шудани бархе аз ҷавонон аз бесаводӣ ва маҳдуд кардани омӯзиши дини ислом аз ҷониби Ҳукумат бошад. Аввалан ин ки Ҳукумат ба омӯзишу эътиқоди динии мардум ягон монеа эҷод накардааст. Баъдан чунин савол пеш меояд, ки воқеан ҳам мухолифин зоҳиран мусалмони қавӣ буда, вале ҳадаф чӣ бошад, ки онҳо на дар кишварҳои мусалмоннишин, балки дар кишварҳои ғайримусалмоннишин маскан гирифтаанд? Фикр мекунам мухолифин кӯшиши ғасби Ҳукуматро доранд. Мабодо сари Ҳукумат оянд (чунин қудрат надоранд), бо кадом кишварҳои мусалмонӣ тақлиду пайравӣ мекарда бошанд, Ироқ, Сурия ё Афғонистон? Оё метавон гуфт, ки дар замони ҷаҳоншавӣ пешрафти техникаю технология танҳо бо омӯзиши динӣ мардум куллан босаводу бомаърифат гардида, илму техника ва ҷомеа рушд кунад?

1 блогери тоҷик бо номи Абдураҳмон 09 дар баромадҳояш пайваста зикр мекунад, ки «Алҳамдуллилоҳ аввал мусалмонем ва баъд тоҷик». Аввал тоҷикем ва баъд мусалмон, бояд гуфт. Магар онҳо аз таърихи дин, аз таърихи тоҷикони тамаддунофар огаҳӣ надоранд? Вақте тоҷик вуҷуди ҳастиву дини худро дошт, дар бораи дини ислом ҳатто тасаввуроте набуд. Пайдоиши исломро ҳамагӣ 1400 сол шудаасту халос. Ин  гуна беэҳтиромию нодидагириҳо нисбати тоҷики тоҷдори бостонӣ таҳқири маҳз аст. Мухолифи режими Ҳукуматҳо дар тамоми давлатҳои дунё ҳаст, вале ба воситаи интернет, ки тамоми ҷаҳон онро мешунаванду тамошо мекунанд, мусалмон нисбати мусалмон таҳқиру дашномҳои қабеҳ доданро раво мебинад, магар ин мусалмонист? Боз шарм накарда, ҷор мезананд, ки аз ҳама дини поку беолоиш ин дини ислом асту халос.

Аз ин рӯ, аз сиёсатмадорони асил хоҳиш карда мешавад, ки ба ин суолҳои сиёсӣ равшантар ва муфассалтар бо факту далелҳои мушаххас посух гуянд, то ки мардуми қаторӣ низ бархурдор шаванд.

Табаралӣ Авсақолов, 

н.Фархор

 

Чоршанбе, Сен 23 2020

Бародарам Раҷаби Мирзо 1 навиштаамро дар гурӯҳи "Ахбор барои афкор" корида аст. Онҷо дӯсту нодӯст, хубу нохуб ҳар касе ҳарчи хостаст, зернавишт карда аст. Мефаҳмам. Барои дар фейсбук чизе навиштан на мағз даркору на донистани навишт. Фейсбук ҳар чиро мебардорад.

Панэронистон ноамъқул кардаанд!

Медонам, ин ҳама гузариш ба навиштори арабиро эронпарастон, ё "манэрониҳо" роҳандозӣ мекунанд. Ман на эронӣ ҳастам, на эронӣ шудан мехоҳам, на навиштори арабиро мехоҳам. Ҳарчанд навиштору забони арабиро аз хурдсолӣ медонам. Китобҳои физику шимию ҳандасаи Эронро шумо хондаю фаҳмидан наметавонед, ман мефаҳмам. Мехоҳам тоҷикро ба чуноне, ки ҳаст, гузорем. Ба афсурдагии (депрессия) дигар рӯ ба рӯ накунем. Ба нестӣ накашем. Худхоҳии худро аз тавону хостаи мардумӣ боло нагузорем. Гумонам нафаҳмидед? ("Эгоизми худро аз қудрат ва зарфияти миллат боло нагузорем", фаҳмотар шуд?)

Акнун мехоҳам як чиро аз ҳамаи мағздорон пурсам, ки оё худатон, падаратон, наздиконатон, гирду гӯшаатон эронӣ ҳастанд? Мардумӣ (миллат) ду чизи вежа дорад: дин ва дунё. Медонам 0000,1% аз ҳамаи онҳое, ки хостори пайвастан ба Эрону навиштори арабӣ ҳастанд, 0000,1% дунёи эрониро намефаҳманд ва фаҳмидан ҳам наметавонанд. Кадомат физика, химия, биология, канализатсия, сантехника, бонкдорӣ... ро ба шеваи эронӣ мефаҳмӣ? Ҳич кадомат! Агар ба навишти арабӣ гузаштӣ, чиро мехоҳӣ хонӣ? Ҳич чиро! Чунки забони форсии имрӯзро ягонат намефаҳмӣ! Ҳо, шеърашро мефаҳмӣ, лекин китоби мактабашро намефаҳмӣ ва фаҳмидан ҳам наметавонӣ. Бовар накунӣ, бигир як китоби математикаи синфи 4 и Эронрою хон, фаҳмидӣ, ман паҳлут меистам, то ба хатти арабӣ гузарем. Дунёи Эрон аз дунёи ману ту дигар аст. Ин аз дунё буд. 

Тоҷику эронӣ ҳаммазҳаб нестанд

Дар дин ҳам магар тоҷикон эрониёнро ҳамдин мешиносанд? Тоҷику эронӣ бо яҳуд наздиктар аст магар бо ҳамдигар. Якет шиа, дигарат суннӣ. Бо ин чӣ мекунӣ? Эронӣ суннӣ мешавад? Ту шиа мешавӣ? Шукр кун, ки арабидон нестӣ, вагарна тоҷику эронӣ ба пӯсти ҳамдигар коҳ ҷо мекунанд. Ҳамин чизҳое, ки тоҷикон имрӯз ба навишти русӣ менависанд, ба форсӣ гардонӣ, чӣ мешавад? Мардумӣ (миллат) танҳо чанд кас нест. Инро бояд донист. 

Хатти арабӣ душмани мо мешавад!

Гузаштан ба навиштори арабӣ тоҷику эрониро баякбор аз ҳамдигар ҷудо мекунад. Ҳамун "гузаштаҳои пурифтихор" ро ҳам дар гӯр хуфтан намемонад. Душмани ҳамдигар мекунад. Чунки ҳам ҷомеаи Эрон, ҳам Тоҷикистон имрӯз сахт мазҳабиянд. Нависандаю шоири эронию тоҷик 100 хонанда надорад. Лекин ҳар сагбачаи худро мазҳабӣ гумошта, то миллион ҳаводор дорад. Бо инҳо чӣ мекунӣ? Дуртар аз пеши бинӣ ҳам бояд нигарист.

 

Сафват Бурҳонов

Одесса

 

Чоршанбе, Сен 16 2020

Солҳои 1978-1980 дар омӯзишгоҳи омӯзгории н.Рашт донишҷӯ будам. Дар он солҳо ҳам байни донишҷӯён аҳён-аҳён ҷангу ҷанҷолҳо пеш меомад. Аммо бештари ҷанҷолҳоро худи устодон ҳаллу фасл мекарданд, на кормандони ҳифзи тартибот. Дар навбати худ устодон роҳу воситаеро истифода мекарданд, ки аз кардаи худ пушаймон мешудӣ. Банда низ ба чунин мушкилӣ рӯ ба рӯ шуда будам. Аммо устодон, рӯҳашон шод бод, Давлат Асалов, Неъмат Элбегиев ва устоди бисёр азизу меҳрубон Раҳимбек Қувватов барои инсони комил шудани ман саҳми воқеъӣ гузоштанду имрӯз бо некӣ аз онҳо ёд мекунам.

Моҳи январи соли 2020 дар Донишкадаи омӯзгории Тоҷикистон дар н.Рашт байни донишҷӯён ҷанҷол сар зада, дар он зиёда аз 20 нафар иштирок мекунанд. Дар навбати худ кормандони ҳифзи тартибот парванда оғоз карда, гунаҳкорон бояд мувофиқи гуноҳи содиршуда муҷозот мешуданд. Аммо бо ҳамкории Прокурори н.Рашт Шоҳин Талбакзода ва сардори Раёсати ВКД генерал-майор Азизуллозода Сафиаллоҳ Азиз парвандаро қатъ мекунанд, зеро ояндаи ин донишҷӯён ва шароити иқтисодии волидайни эшонро ба инобат мегиранд. Қанд зананд чунин масъулин, зеро парвандаи ҷиноӣ метавонад 1 умр номи мардро бад созад!

Муҳаммадӣ Авазов, 

н.Сангвор  

 

  •  << 
  •  < 
  •  1 
  •  2 
  •  3 
  •  4 
  •  5 
  •  6 
  •  7 
  •  8 
  •  9 
  •  10 
  •  > 
  •  >> 
саҳ 1 аз 59

Китобҳо

Flag Counter